Τρίτη, 18 Ιανουαρίου 2011

ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ "ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ" ΤΟΥ ΤΣΑΜΠΑ ΣΕ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ ΚΑΙ ΜΜΜ

Του Δημήτρη Δελεβέγκου


Ανεξέλεγκτες διαστάσεις λαμβάνει το κίνημα κατά της πληρωμής διοδίων, τη δυναμική του οποίου είχαν αρχικά υποτιμήσει η κυβέρνηση και οι κοινοπραξίες εταιρειών που έχουν αναλάβει την υλοποίηση των πέντε νέων εθνικών οδών. Ωστόσο εσχάτως το «αντάρτικο» φαίνεται, όπως προκύπτει από δημοσιευμένα κείμενα και βίντεο στο διαδίκτυο, ότι έχει απωλέσει τη λογική του βάση επί της οποίας είχε θεμελιώσει την αιτία ύπαρξής του. Και αυτό επειδή δεν ζητά πλέον τη μείωση του ύψους των τελών διέλευσης ή τη δημιουργία παραδρόμων ώστε να είναι εφικτή η δωρεάν μετάβαση στο ζητούμενο προορισμό. Αλλά την παντελή κατάργηση των διοδίων στο σύνολο του εθνικού οδικού δικτύου.
 Και όλα αυτά «υπό τη σκέπη» του υπουργείου Υποδομών το οποίο κωλυσιεργεί να εφαρμόσει το νόμο.



Διόδια... στοπ



Στην πράξη η διακοπή των εργασιών στους υπό κατασκευή αυτοκινητοδρόμους (Ολυμπία Οδός, Μορέας, Ιονία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ε65) εξαιτίας των προβλημάτων που αυτοί αντιμετωπίζουν και έχουν γιγαντωθεί λόγω και του «αντάρτικου», σημαίνει ότι το εθνικό οδικό δίκτυο θα παραμείνει επ’ αόριστον με προδιαγραφές επαρχιακής οδού-καρμανιόλας. Και αυτό διότι για να ολοκληρωθούν οι πέντε νέες εθνικές οδοί απαιτούνται κεφάλαια ύψους οκτώ δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τους προϋπολογισμούς των συγκεκριμένων έργων. Ευλόγως τα κεφάλαια αυτά απουσιάζουν από τα κρατικά ταμεία, γι’ αυτό, άλλωστε, η κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων αυτών «παραχωρήθηκε» την περίοδο 2006-2007 σε ιδιωτικές εταιρείες.



Όπως αναγνωρίζουν πλέον στο υπουργείο Υποδομών, η αργή εκτέλεση των απαλλοτριώσεων δημιούργησε ένα «ντόμινο εφέκτ». Καθυστέρησε δραματικά την πρόοδο των έργων, ήτοι οι προς υλοποίηση ευρωπαϊκών προδιαγραφών αυτοκινητόδρομοι παραμένουν ακόμη σε μεγάλο βαθμό «αγροτικοί» δρόμοι. Η τοποθέτηση σε αυτούς σταθμών διοδίων -όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, ύστερα από υλοποίηση συγκεκριμένου τμήματος έργου- δημιούργησε το κίνημα κατά των διοδίων.



Παρ΄ ό,τι όμως οι «αντάρτες» των διοδίων είχαν καταρχάς λογικό έρεισμα, καθώς διαμαρτύρονταν είτε για το υψηλό αντίτιμο των διοδίων είτε για την ανυπαρξία παρακαμπτήριων δρόμων, σήμερα δεν ζητούν παρά την «κατάργηση όλων των διοδίων».



«[...] η συντήρηση των δρόμων θα πρέπει να πληρώνεται από την εφορία. Δεν πρέπει να υπάρχουν ούτε τέλη κυκλοφορίας, ούτε διόδια» ανέφερε χαρακτηριστικά πριν από περίπου ένα μήνα μέλος επιτροπής αγώνα έναντι στα διόδια στο πλαίσιο ανοιχτής συνέλευσης.



Και απαντώντας στις προθέσεις του υπουργείου Υποδομών για μείωση των διοδίων αναφέρουν σε σχετική ιστοσελίδα: «Δεν θέλουμε μείωση των διοδίων. Θέλουμε να καταργηθούν τα διόδια».



Κενό γράμμα





Κι ενώ η καταβολή τελών διέλευσης από τα εθνικά οδικά δίκτυα αποτελεί διεθνώς κοινή πρακτική (σε όσες χώρες δεν υπάρχουν διόδια, οι πολίτες καταβάλλουν φόρο συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων), στην Ελλάδα το κίνημα υπέρ των «ελεύθερων δρόμων για όλους» τελεί υπό την «αιγίδα» του δημοσίου. Παραμένει ατιμώρητο, τη στιγμή που σε χώρες, όπως η Γαλλία, έστω και η προτροπή μέσω διαδικτύου για μη πληρωμή διοδίων αντιμετωπίζει τις συνέπειες του νόμου.



Είναι χαρακτηριστικό ότι η απόφαση της Αρχής Προστασιας Προσωπικών Δεδομένων, βάσει της οποίας οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών μπορούν να παρέχουν στις εταιρείες τα στοιχεία των παραβατών (ταυτοποίηση με την πινακίδα κυκλοφορίας), χωρίς να υπάρχουν νομικά κωλύματα, παραμένει κενό γράμμα.





Όπως αναφέρουν στο Capital.gr, εκπρόσωποι των παραχωρησιούχων κοινοπραξιών το αρμόδιο υπουργείο δεν ανταποκρίθηκε ούτε σε ένα αίτημα για ταυτοποίηση των αριθμών κυκλοφορίας με τα στοιχεία των οδηγών των οχημάτων.



Έτσι, το κίνημα της στάσης πληρωμών επεκτείνεται και στην Αττική Οδό, με εκπρόσωπο του κινήματος να εξηγεί ήδη από τις 22 Δεκεμβρίου, στο πλαίσιο ανοιχτής συνέλευσης, γιατί δεν πρέπει να καταβάλλονται διόδια και στο συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο. Και όχι μόνο αυτό, αλλά προετοιμάζονται «κοινές δράσης μαζικής και συντονισμένης ανυπακοής οδηγών-επιβατών για να μην ακυρώνονται τα εισιτήρια στα μέσα μαζικής μεταφοράς», όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του υπό εκκόλαψη αντάρτικου στα ΜΜΜ...











Πηγή:www.capital.gr

1 σχόλιο:

  1. ΛΟΙΠΟΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΚΑΦΕΝΕΙΑΚΕΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΒΑΣH ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ ΝΟΗΜΑ.
    1ON)ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΔΙΟΔΙΑ,ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ,ΦΟΡΟ ΣΤΗΝ ΒΕΝΖΙΝΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΠΑΛΙ ΕΙΔΙΚΟ ΦΟΡΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ. ΕΝΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ.

    20Ν)ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΝΑ ΠΡΟΕΙΣΠΡΑΤΤΕΤΑΙ ΑΝΤΙΤΙΜΟ ΔΙΟΔΙΩΝ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ "ΘΑ" ΓΙΝΕΙ. ΓΙΑΤΙ ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΟΥ ΤΟ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΤΩΧΕΥΣΕΙΣ. ΚΟΙΝΩΣ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΟΣΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΠΟΙΟ ΠΟΛΛΑ ΛΕΦΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΝΕΙ TPT ΑΠΟ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΡΑΒΗΞΕΙ ΜΙΑ ΠΤΩΧΕΥΣΕΙ ΠΑΙΡΝΩΝΤΑΣ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ ΔΡΟΜΟ.

    3ΟΝ)Ο ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΛΕΕΙ ΣΑΦΕΣΤΑΤΑ ΟΤΙ ΑΝΤΙΤΙΜΟ ΔΙΟΔΙΩΝ ΚΑΤΑΒΑΛΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Η ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ ΠΟΥ ΔΙΑΝΥΕΙΣ ΟΧΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑΤΙ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΚΑΠΟΥ ΑΛΛΟΥ.

    4ON)ΜΙΛΑΤΕ ΓΙΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΚΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΞΕΧΝΑΤΕ ΟΤΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΟΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΟΤΑΝ ΕΝΑΣ ΙΔΙΩΤΗΣ ΧΡΩΣΤΑΕΙ ΣΕ ΑΛΛΟΝ ΙΔΙΩΤΗ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΙΝΑΙ ΜΗΝΥΣΗ ΚΑΙ TPT ΑΛΛΟ, ΟΥΤΕ ΕΦΟΡΙΕΣ ΟΥΤΕ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΟΥΤΕ ΤΗΡΕΣΙΕΣ ΟΥΤΕ TPT.

    5ON)Ο ΝΟΜΟΣ ΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑΔΡΟΜΩΝ ΙΔΙΑΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑΤΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ ΚΤΛ ΩΣ ΕΝΑΛΛΑΧΤΙΚΗ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ Η ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΔΙΟΔΙΑ.

    6ΟΝ)ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟ ΑΘΗΝΩΝ ΛΑΜΙΑΣ ΤΗΝ ΕΧΟΥΜΕ ΧΙΛΙΟΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΕΝΑ ΑΝΤΙΤΙΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΟΝ 0.30 ΛΕΠΤΩΝ ΟΧΙ ΤΑ ΥΠΕΡΟΓΚΑ ΧΑΡΑΤΣΙΑ ΠΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ.

    7ON)ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΖΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΝΟΜΟ ΣΕ ΝΟΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΓΚΑΘΗΣΤΑΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ.

    YS1. ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΤΑ ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ.

    YS2. ΜΙΛΑΤΕ ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ.

    ΥΣ3. Ο ΚΥΡΙΩΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΜΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΕΙ ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ. ΠΕΙΤΕ ΜΟΥ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΕΔΩ ΜΕΣΑ ΠΟΥ ΑΝ ΤΟΥ ΔΩΣΟΥΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΕΝΑΝ ΔΡΟΜΟ. ΑΛΛΑ ΟΛΟΣ ΤΥΧΑΙΟΣ ΕΝΑΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟ ΠΕΙΡΕ ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΑΛΙ (ΔΕΝ ΛΕΩ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ).

    YS4 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ. ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 21' ΤΟ 20% ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΕΙΡΕ ΜΕΡΟΣ,ΟΙ ΒΟΛΕΜΕΝΟΙ ΟΙ ΛΙΓΟΨΥΧΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΡΟΥΦΙΑΝΟΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝ ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΣΑΜΠΟΤΑΡΑΝ ΚΙΟΛΑΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή