Παρασκευή, 19 Οκτωβρίου 2012

ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΗΣ ΗΜΙΠΑΡΑΝΟΜΙΑΣ




 ΤΗΣ ΓΙΩΤΑΣ ΚΗΠΟΥΡΟΥ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ

Μεσημέρι Παρασκευής και στο υπόγειο της οδού Γαλαξία στο Νέο Κόσμο, σε έναν από τους μεγαλύτερους χώρους προσευχής των Μουσουλμάνων της Αθήνας, επικρατεί το αδιαχώρητο. Στα σκαλιά της εισόδου, δεκάδες ζευγάρια παπούτσια….. Η ώρα είναι 15:30 και η προσευχή μόλις έχει ξεκινήσει. Λίγη ώρα αργότερα, ένα περιπολικό της Αστυνομίας περνάει μπροστά από το χώρο προσευχής και ελέγχει διακριτικά την κατάσταση που επικρατεί. Περίπου εκατόν είκοσι τέτοιοι άτυποι χώροι λατρείας , όπως αυτός στον οποίο μπήκαν τα «Παραπολιτικά», λειτουργούν πλέον το κέντρο και τις γειτονιές της Αθήνας.


ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ ΚΑΙ ΟΙ 120

«Δεν υπάρχει κανένας νόμιμος χώρος με την έννοια ότι έχει άδεια να λειτουργεί σαν τέμενος, σαν χώρος προσευχής», παραδέχεται ο  Ναΐμ Ελγαντούρ, Πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ένωσης Ελλάδας, επισημαίνοντας πως πρόκειται για συλλόγους που λειτουργούν σε υπόγεια, γκαράζ, μαγαζιά και ταράτσες πολυκατοικιών. Χώροι λατρείας, που προφανώς λειτουργούν υπό την ανοχή και τη διακριτική παρακολούθηση των αρχών του λεκανοπεδίου. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων από την πλευρά του, κάνει λόγο για εκτιμήσεις και όχι για σαφή εικόνα της κατάστασης και του αριθμού των χώρων προσευχής που λειτουργούν σήμερα στην Αθήνα. Όπως εξηγεί στα «Παραπολιτικά» ο  Γιώργος Καλαντζής, Γενικός Γραμματέας Θρησκευμάτων, δεν υπάρχει ειδική νομοθετική πρόβλεψη για την απόδοση νομικής προσωπικότητας σε θρησκευτικές κοινότητες. Υπάρχει έμμεση αναγνώρισή τους με την αδειοδότηση  ευκτηρίων οίκων. Ωστόσο, όπως διευκρινίζει,  κανένας χώρος προσευχής των μουσουλμάνων της Αθήνας δεν έχει λάβει άδεια ευκτηρίου οίκου από το Υπουργείο, διότι κανείς δεν έχει καταθέσει σχετική αίτηση. «Συνήθως οι χώροι αυτοί νοικιάζονται από κάποιον πολιτιστικό σύλλογο ή από δύο-τρεις νόμιμους μετανάστες ή Έλληνες μουσουλμάνους πολίτες και ενώ δηλώνουν άλλες χρήσεις στο μισθωτήριο, κυρίως πολιτιστικές εκδηλώσεις, χρησιμεύουν και ως χώροι προσευχής», τονίζει ο κ. Καλαντζής.


ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ…ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ

Ιδιαίτερα ανησυχητική είναι η διαπίστωση, πως οι περισσότεροι από τους χώρους αυτούς, λειτουργούν κάτω από επικίνδυνα ανθυγιεινές συνθήκες, θέτοντας  σε κίνδυνο, πολλές φορές, την υγεία των παρευρισκομένων. «Από θέμα ασφάλειας, όταν υπάρχει ένας χώρος που δεν έχει εξαερισμό, δεν έχει παράθυρα, δεν έχει μια έξοδο ασφαλείας και αν συμβεί οτιδήποτε, δεν μπορεί κάποιος να διαφύγει, οι χώροι αυτοί δεν είναι μόνο παράνομοι, είναι ακατάλληλοι. Οι χώροι αυτοί πρέπει να κλείσουν άμεσα», τονίζει ο κ. Εργαντούρ, συμπληρώνοντας ,ότι οι ίδιοι από την πλευρά τους, ως Μουσουλμανική Ένωση Ελλάδας, δεν μπορούν να προχωρήσουν σε μια τέτοια ενέργεια όσο δεν υπάρχει ένα επίσημο Τέμενος. «Τα πράγματα αγριεύουν…»μας λέει με νόημα και σιωπά.


ΦΟΥΡΝΑΡΗΣ ΤΟ ΠΡΩΙ…ΙΜΑΜΗΣ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

Ακόμα, εντυπωσιακό  είναι το γεγονός ότι « λίγα θρησκευτικά»…..αρκούν για να «κάνει» κάποιος τον ιμάμη. «Δεν έχουμε κανέναν με θεολογικές σπουδές, τα παιδιά είναι αρτοποιοί, μπογιατζήδες και οικοδόμοι που βρίσκουν λίγο χρόνο για να κάνουν τη δουλειά», εξηγεί ο Πρόεδρος της Μουσουλμανικής Ένωσης, ολοκληρώνοντας την πρότασή του, με τη φράση: «….και αυτό είναι επικίνδυνο..». Απορίας άξιον θα λέγαμε εμείς, αν λάβει κανείς υπ’ όψη του, ότι στους χώρους αυτούς παραδίδονται και γλωσσικά μαθήματα. «Επίσης, γίνονται μαθήματα του Κορανίου αλλά και μαθήματα της γλώσσας της κοινότητας, π.χ. αραβικά, ουρντού κλπ. Είναι φυσικό κάποιος να θέλει να μάθει τη θρησκεία και τη γλώσσα του. Ή η Πολιτεία θα θέσει κανόνες και όρους για το πώς θα γίνεται αυτό και θα το υποστηρίξει ή θα το αφήσει στην ιδιωτική πρωτοβουλία όπως γίνεται σήμερα», σημειώνει ο κ. Καλαντζής.


Δυσαρέσκεια από κατοίκους

Ερευνώντας καλύτερα την περιοχή γύρω από το χώρο λατρείας της οδού Γαλαξία, τα «Παραπολιτικά» κατέγραψαν και την άλλη πλευρά, αυτή των κατοίκων που ζουν και εργάζονται σε απόσταση αναπνοής. «Τα άτομα που συγκεντρώνονται θορυβούνε, καταλαμβάνουν όλο το χώρο, τα πεζοδρόμια, κλείνουν τα γκαράζ των κατοίκων και γενικά δημιουργούν ακαταστασία στην περιοχή. Έχουμε μια βρώμα», υποστηρίζει ο κ. Ιωάννης Παπαγιανόπουλος, ο οποίος κατοικεί στην περιοχή τα τελευταία δεκατρία χρόνια. Για ακαταστασία και ασέβεια από την πλευρά των Μουσουλμάνων κάνει λόγο και ιδιοκτήτης καταστήματος, το οποίο βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το συγκεκριμένο χώρο λατρείας. «Αφήνουν τα αυτοκίνητα και τα μηχανάκια τους όπου θέλουν, κλείνοντας τους δρόμους, τα γκαράζ και τα πεζοδρόμια μας», εξηγεί και δηλώνει πως «δεν πάει άλλο..»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου