Παρασκευή, 26 Ιουλίου 2013

ΣΕΝΑΡΙΑ ΕΚΛΟΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Ενδεικτική για το τι θα ακολουθήσει τους επόμενους δύο μήνες ήταν η χθεσινή ημέρα για την κυβέρνηση συνασπισμού της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.
Κατά την ψήφιση χθες της τροπολογίας στη Βουλή σχετικά με την ένταξη στη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών με μεταπτυχιακό και διδακτορικό τίτλο σπουδών, η οποία ήταν το τελευταίο προαπαιτούμενο προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος για την εκταμίευση της επόμενης δόσης των 4 δις ευρώ, οι βουλευτές της ΝΔ., Δ.Κυριαζίδης και Ν.Κακλαμάνης ψήφισαν «παρών».
Η στάση των δύο βουλευτών προκάλεσε την άμεση αντίδραση του πρωθυπουργού, Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος προειδοποίησε με διαγραφές όσους βουλευτές διαφοροποιηθούν από την γραμμή της κυβέρνησης σε κρίσιμη μελλοντική ψηφοφορία που θα αφορά νομοσχέδιο ή άρθρα που θεωρούνται προαπαιτούμενα για την είσπραξη δόσεων.

Τετάρτη, 24 Ιουλίου 2013

ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΤΩΝ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

Του Δημήτρη Κατσαγάνη

Στον αέρα βρίσκεται ο μνημονιακός στόχος των 150.000 αποχωρήσεων από το δημόσιο μέχρι το 2015, λόγω της δραματικής συρρίκνωσης των συνταξιοδοτήσεων αλλά και του αριθμού εκείνων που βρίσκονται σε «συνταξιοδοτήσιμη» ηλικία.

Μόλις 30.000 βρίσκονται σε ηλικία άνω των 60 ετών, ενώ λιγότεροι από 2000 συνταξιοδοτούνται κάθε μήνα.

Οι εξελίξεις αυτές πυροδοτούν ακόμα περισσότερο τις ήδη ασφυκτικές πιέσεις της τρόικας για περισσότερες απολύσεις-διαθεσιμότητες δημοσίων υπαλλήλων (ακόμα και πολύ πέραν των 25.000), μετά από «αξιολόγηση» των προσόντων τους (π.χ. όσοι προσελήφθησαν «εκτός ΑΣΕΠ» να τεθούν σε καθεστώς διαθεσιμότητας), προκειμένου να επιτευχθεί ο μεγαλεπήβολος στόχος του Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος για εξοικονόμηση 1,7 δισ. ευρώ την επόμενη τριετία από τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων

Δευτέρα, 22 Ιουλίου 2013

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΙΧ

Του Σπύρου Δημητρέλη

Ριζικές αλλαγές έρχονται στη φορολογία των αυτοκινήτων. Το  υπουργείο Οικονομικών προτίθεται να εφαρμόσει σύστημα φορολόγησης με βάση τις εμπορικές τιμές των ιδιωτικής χρήσεως επιβατικών αυτοκινήτων αντικαθιστώντας το σημερινό σύστημα φορολόγησης βάσει του κυβισμού, ενώ προωθείται παράλληλα και η θέσπιση μηνιαίων τελών κυκλοφορίας προκειμένου να πληρώνουν λιγότερα τέλη όσοι χρησιμοποιούν το ΙΧ μόνο μερικούς μήνες το χρόνο. Παράλληλα, εξετάζεται ο υπολογισμός του τέλους ταξινόμησης με βάση τη λιανική τιμή των ΙΧ και όχι την εργοστασιακή που ισχύει σήμερα.

Ειδικότερα, στο υπουργείο Οικονομικών συστάθηκε άτυπη επιτροπή εμπειρογνωμόνων η οποία θα πρέπει έως τα μέσα Σεπτεμβρίου να παραδώσει πόρισμα προτάσεων για τον τρόπο φορολόγησης των ΙΧ με βάση την αξία τους. Πρακτικά η μετάπτωση του τρόπου φορολόγησης από τα κυβικά στην αξία του αυτοκινήτου θα επηρεάσει κατά κύριο λόγο δυο στοιχεία φορολόγησης. Τα τεκμήρια και το φόρο πολυτελούς διαβίωσης ο οποίος υπολογίζεται με βάση τα τεκμήρια. Με βάση το σημερινό καθεστώς όπου το ετήσιο τεκμήριο διαβίωσης υπολογίζεται με βάση τον κυβισμό, καθίσταται ουσιαστικά απαγορευτική η κατοχή και χρήση ΙΧ υψηλού κυβισμού, δηλαδή άνω των 2.500 κυβικών εκατοστών. Η επιτροπή που έχει συσταθεί θα εξετάσει όλους τους πιθανούς τρόπους προκειμένου να υπολογισθεί η αγοραία αξία κάθε οχήματος. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να γίνει χρήση του αρχείου τιμών αγοράς που διατηρούν οι ασφαλιστικές εταιρείες το οποίο χρησιμοποιούν όταν καταβάλλουν αποζημιώσεις κλοπής ή ολικής καταστροφής.