Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

ΝΕΑ ΖΩΗ ΣΤΟ AL JAZEERA





Με όνειρο  ένα καλύτερο «αύριο», άνθρωποι των Ελληνικών media διαπρέπουν στο Κατάρ..

ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΕΝΕΖΛΗ
Η έλευση της κρίσης  και η προσφυγή  της Ελλάδας στο ΔΝΤ αλλά κυρίως οι συνέπειες που ακολούθησαν και είχαν σαν δέκτες τους απλούς έλληνες πολίτες, ήταν και οι λόγοι που οδήγησαν στην δημιουργία ενός δεύτερου μεταναστευτικού κύματος που αναζητούσε καλύτερες και πιο αξιοπρεπείς συνθήκες ζωής για ένα ιδανικότερο «αύριο», προκειμένου οι ίδιοι αλλά και οι οικογένειές τους να μπορέσουν να επιβιώσουν δυστυχώς μακριά απο την χώρα τους. «Θύματα» αυτής της κατάστασης φάνηκαν στην αρχή να είναι και η Άννα Πρόκου με το Γιώργο Σκόρτση, οι οποίοι χάνοντας εν μία νυκτί τις δουλειές τους και γνωρίζοντας τις εξελίξεις και τα όσα θα επακολουθούσαν με την είσοδό μας στο ΔΝΤ, μιας και οι δύο ήταν άνθρωποι που δούλευαν στα ΜΜΕ και είχαν ενημέρωση, άρχισαν να κάνουν κινήσεις απο πολύ νωρίς και να αναζητούν μακριά απο την χώρα τους καλύτερες συνθήκες ζωής.
Η μοίρα τελικά τους δικαίωσε αφού τους οδήγησε στο Κατάρ, να δουλεύουν στο Al Jazeera και στο Al Kass αντίστοιχα και με πείσμα και μεγάλο αγώνα καταφέρνουν όχι μόνο να επιβιώνουν αλλά και να διαπρέπουν.
Η Άννα και ο Γιώργος, περιγράφουν στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ την ζωή τους στο Κατάρ και την καθημερινότητά τους.


Άννα Πρόκου, ετών 35, μοντέρ στο Al Jazeera.
Με καταγωγή απο τα Ιωάννινα, εργάστηκε στον τομέα της εικονοληψίας αλλά και στο μοντάζ σε όλα τα μεγάλα κανάλια, με τελευταία της δουλειά στο πολυβραβευμένο ντοκιμαντερ «Εξανταs» του Γιώργου Αυγερόπουλου.
Εδώ και 6 μήνες ζεί στο Κατάρ στην περιοχή West Bay και δουλεύει σε ένα κανάλι που αποτελεί ένα από τα τρία μεγαλυτερα δίκτυα παγκοσμίως. «Η επιλογή της χώρας έγινε το 2010, όταν ταξίδεψα στο Κατάρ για να δω μια φίλη απο τον Παναμά ,πιλότο στη Qatar airways. Η χώρα μου άρεσε και από την πρώτη στιγμη αισθάνθηκα πολύ οικεία και  ένιωσα ασφάλεια. Επίσης σημαντικό ρόλο έπαιξε και η νομοθεσία, κατά την οποία δεν υπάρχει φόρος στο εισοδημά και επίσης η εταιρεία σου πληρώνει τη διαμόνη και σου παρέχει πάρα πολλά άλλα προνόμια που δε στα δίνει καμία χώρα στο κόσμο».
Με ένα βιογραφικό στο χέρι και μόλις ένα μήνα που βρισκόταν εκεί, η Άννα χτυπούσε πόρτες σε εταιρείες παραγωγής και κανάλια προκειμένου να βρεί δουλειά.. «Η βίζα μου έληγε σε 5 μέρες και οι απαντήσεις που είχα ήταν οτι θα με ειδοποιήσουνε. Δεν ήξερα τι να κάνω, ώσπου χτυπάει το τηλέφωνό μου και μου λένε, “είμαστε απο το Αl Jazeera και ο προιστάμενος των μοντέρ είδε το βιογραφικο σου και θέλει να έρθεις για συνέντευξη”. Έτσι βρέθηκα εδώ».
Οι Άραβες όπως αποκαλύπτει αγαπάνε πολύ τους Έλληνες και τους θεωρούν αδέρφια τους και για τις συνθήκες εργασίας, η ίδια λέει: «Δεν ακούς κανέναν να φωνάζει, σε τέτοιο σημείο που στην αρχή νόμιζα πως δεν δουλεύει κανείς, μετά βέβαια από μισή ώρα κατάλαβα πως έτσι λειτουργούν.. Όσον αφορά στους μισθούς εδώ είναι 3-4 φορές πιο πάνω απο τους μισθούς στην Ελλάδα».
Οι συνθήκες ζωής εκεί, πέρα απο κάποιες δυσκολίες, είναι πολύ καλές, αλλά όσο ιδανικά και αν φαντάζουν όλα, η ίδια θέλει κάποια στιγμή να καταφέρει να έχει δίπλα της τον σύντροφό της που βρίσκεται στην Ελλάδα στην οποία και θέλει κάποια στιγμή να επιστρέψει.
Γεώργιος Σκόρτσης, 37 ετών, μοντέρ στο Al Kass..
Παντρεμένος με τρία παιδιά και μοντέρ απο το 2002, ο Γιώργος έπρεπε να πάρει την μεγάλη απόφαση και να ξενιτευτεί μετά την ξαφνική διακοπή της εργασίας του στην Ελλάδα. Το εξωτερικό φάνταζε μονόδρομος και όσο και αν δεν το ήθελε, ήταν η πιο άμεση λύση.. «Ένα πρωινό του Ιουλίου του 2012, έλαβα ενα τηλεφώνημα από τον αδερφό μου, που είχε ήδη φύγει για Κατάρ και δούλευε ως πολιτικός μηχανικός σε ενα μεγάλο έργο, για να δουλεψω ως εργοδηγός στο εργοταξιο του. Απόφαση δύσκολη αλλά μη έχοντας άλλη λύση, είπα το ναι. Έτσι λοιπόν, στις 23 Αυγούστου βρέθηκα να αποχαιρετώ στο αεροδρόμιο την 5 ημερών λεχώνα γυναίκα μου (στο δεύτερο παιδάκι μας) και να πετάω για Κατάρ».
Δίχως να αφήσει το εργοτάξιο και με μόνο 2 ώρες ύπνο την ημέρα καταφέρνει να δουλέψει και ως μοντέρ και απο εκεί και πέρα τα πράγματα και η ζωή παίρνει άλλη τροπή για τον ίδιο.« Μια Κυριακή του Μάρτη χτυπάει το τηλέφωνό μου απο έναν παλιό μου συνάδελφο που δούλευε στο Al Kass, το αντίστοιχο Nova της Ελλάδας και μου λέει: “Θέλουμε ένα άτομο στην ομάδα μας, θέλεις να δώσεις συνέντευξη; “ήταν σαν να είχα κερδίσει το Τζόκερ!” Μετά απο 3 μέρες βρέθηκα να περιμένω στο λουσάτο του γραφείο τον Καταριανό διευθυντή μου. Μάλιστα είχαμε ραντεβού στις 11 το πρωί και ήρθε στις 2 το μεσημέρι χωρίς να έχει κάποιο άγχος που με έστησε. "Welcome to the team!!!" μου είπε και μου έδωσε το χέρι του».
Με τις πρωτοποριακές του ιδέες κατάφερε και διακρίθηκε και η συμβολή του θεωρείται πλέον πολύ σημαντική. «Έχω υφισταμένους μου Καταριανούς με πλήρη ενδυμασία, οι οποίοι έρχονται με το Καγιέν τους και τα χρυσά Ρόλεξ τους και βάζουν καλώδια. Και ο μισθός μου ειναι πολύ καλός σε σημείο να μπορώ να ζώ μια πενταμελή οικογένεια και να καλύπτω και τις υποχρεώσεις μου στην Ελλάδα. Μου παρέχουν μια βίλα με 5 κρεβατοκάμαρες, το αμάξι μου, ενα τζιπ 6000 κυβικών και τα εξτρά μου. Δόξα τω Θεώ είμαστε πολύ καλά!».
Μαζί με την οικογένεια του ζει στην περιοχή Αλ Γκαράφα και έχει να πει τα καλύτερα. «Νοιώθεις πολυ ασφάλεια, τα σπίτια και τα αυτοκίνητα ειναι ξεκλείδωτα, και αν δεν έρχεσαι σε αντίθεση με την φιλοσοφία τους περνάς καλά. Το μόνο πρόβλημα είναι οτι στις διαδικασιες τους αργούν, γιατί έχουν ως πρώτη φράση τους το «Ιν Σααλαα» που σημαίνει, «Πρώτα ο Αλλάχ και το χρησιμοποιούν για να σε ξεφορτωθούν. Δεν είναι τυχαίο οτι έχουν Ινδό coffee boy για να τους πηγαίνει τα χαρτιά απο το ένα γραφείο στο άλλο».
Ωστόσο, υπάρχει σεβασμός απέναντι στους Έλληνες και η απορία τους είναι, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Γιώργου,«Πώς εσείς που διδάξατε όλο τον κόσμο πολιτισμό καταστρέφετε την πατρίδα σας;»

Ένα ερώτημα που απάντηση ίσως να μη λάβει ποτέ.. Τουλάχιστον οι Έλληνες μας βγάζουμε ασπροπρόσωπους όπου και αν πάμε γιατί ξέρουμε, σε αντίθεση με όλα όσα θέλουν να πιστεύουν κάποιοι κακόβουλοι, οτι δουλεύουμε.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου