Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010

ΤΟ ΝΕΟ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ

ΑΠΟ ΤΑ ΝΕΑ
Ένας από τους μεγαλύτερους, καλύτερους και... διαχρονικούς πελάτες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Daimler-Μercedes Βenz, που ως προς τα «λαδώματα» φαίνεται ότι ακολουθούσε τα... πρότυπα της Siemens, ήταν και το Ελληνικό Δημόσιο και ειδικότερα το υπουργείο Μεταφορών με τις πολυάριθμες ΔΕΚΟ που εποπτεύει.
Ήδη, η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών έδωσε εντολή να διερευνηθούν... όλες οι προμήθειες που έχουν γίνει είτε απευθείας από τη Μercedes Βenz είτε από θυγατρικές της εταιρείες, όπως ήταν η ΑDtranz (σημερινή Βombardier).
Στη χώρα μας η Daimler δραστηριοποιείται, κυρίως με τη Μercedes, όχι μόνο στα πολυτελή επιβατηγά αυτοκίνητα τα οποία προμηθεύονταν δημόσιες υπηρεσίες, η Βουλή και τα υπουργεία, αλλά και στα στρατιωτικά οχήματα, φορτηγά, ημιφορτηγά, οχήματα μεταφοράς προσωπικού, απορριμματοφόρα, πυροσβεστικά και ασθενοφόρα οχήματα για την προμήθεια των οποίων έχουν διενεργηθεί αρκετοί διαγωνισμοί, τόσο κρατικοί όσο και δημοτικοί, όπως επίσης και για την επισκευή και συντήρησή τους σε ετήσια βάση.
Ειδικότερα, ο ΟΣΕ αγόρασε από τη θυγατρική ΑDtranz συνολικά 36 ντιζελομηχανές. Οι πρώτες 26 ντιζελομηχανές αγοράστηκαν το 1995 (τότε υπεγράφη η σύμβαση), ενώ παραδόθηκαν σταδιακά στον ΟΣΕ μέχρι το 1998. Ωστόσο, το 1997 με τις προγραμματικές συμφωνίες του υπουργείου Μεταφορών αγοράστηκαν επιπλέον 10 ντιζελομηχανές από την ΑDtranz, οι οποίες παραδόθηκαν ώς τα τέλη του 2003. Οι 10 αυτές μηχανές αρχικά προορίζονταν για το δίκτυο Πελοποννήσου της μετρικής γραμμής (με άλλα φορεία βέβαια, λόγω μετρικού εύρους), αλλά στην πορεία τροποποιήθηκε η παραγγελία κι έτσι έγιναν κι αυτές κανονικού εύρους. Ήταν πανάκριβες
Στελέχη του ΟΣΕ θυμούνται ακόμα και σήμερα ότι οι ντιζελομηχανές που ήρθαν στην Ελλάδα ήταν εξαιρετικά ακριβές, καθώς κοστολογήθηκαν με περίπου 4,5- 5 εκατ. ευρώ η καθεμία, έναντι 3 εκατ. ευρώ που είχαν διατεθεί σε άλλες χώρες. Ο ΟΣΕ είχε υποστηρίξει τότε πως η αυξημένη τιμή οφειλόταν στο γεγονός ότι οι 36 ντιζελομηχανές που ήρθαν στην Ελλάδα είχαν «ειδικές προδιαγραφές» οι οποίες επέτρεπαν στον Οργανισμό να τις μετατρέψει ανά πάσα στιγμή σε ηλεκτρομηχανές.
Δουλειές με... φούντες
Πάντως, μέσω των προγραμματικών συμφωνιών του 1997 η ΑDtranz είχε πάρει (είτε μόνη της είτε μαζί με άλλες εταιρείες) κι άλλες δουλειές στην Ελλάδα. Οι προγραμματικές συμφωνίες, που βασίστηκαν σε αποφάσεις των διοικητικών συμβουλίων των συγκοινωνιακών φορέων του υπουργείου Μεταφορών, έφεραν και την έγκριση της διακομματικής επιτροπής της Βουλής.
Μια από αυτές τις προγραμματικές συμφωνίες αφορούσε και την προμήθεια από τους Ηλεκτροκίνητους Σιδηροδρόμους ΑθηνώνΠειραιώς (ΗΣΑΠ) 120 συρμών, προϋπολογισμού 137,6 εκατ. ευρώ, από την κοινοπραξία των Ελληνικών Ναυπηγείων, τη Siemens και την ΑDtranz.
Επίσης,.. σταθερός-διαχρονικός πελάτης της Daimler-Μercedes Βenz είναι και η Επιχείρηση Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), της οποίας ο στόλος περιλαμβάνει αρκετά λεωφορεία Μercedes. Η προμήθεια των λεωφορείων - μέσω διαγωνισμών- συνεχίστηκε μέχρι και το 2008 είτε απευθείας από την Daimler-Μercedes Βenz είτε από συνεργαζόμενες με τη Μercedes εταιρείες (π.χ. ΕΛΒΟ).
Ουδέν σχόλιον. Έτσι απαντούν οι εκπρόσωποι της Daimler στη χώρα μας σχετικά με το σκάνδαλο δωροδοκίας σε 22 χώρες, ανάμεσά τους και στην Ελλάδα, Η Daimler αντιπροσωπεύεται στην Ελλάδα από την εταιρεία Μercedes Βenz Ηellas, η οποία αποτελεί αποκλειστικό εισαγωγέα για τις μάρκες Μercedes και Smart.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου