Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2010

ΑΝΑΤΑΡΑΞΕΙΣ ΣΤΑ ΜΕDIA



Ανακατανομή στην πίτα της διαφήμισης της τηλεοπτικής αγοράς έφερε το 2009, τόσο σε επίπεδο κορυφής όσο και στις χαμηλότερες θέσεις.

Ειδικότερα, και όπως προκύπτει από τα ετήσια στοιχεία, τόσο το Mega όσο και ο Antenna κατάφεραν να ενισχύσουν το μερίδιό τους, ενώ στην 3η θέση παγιώθηκε το Star Channel αφενός λόγω της διεύρυνσης του μεριδίου του, αφετέρου λόγω της μείωσης του μεριδίου του Alpha.
Το 2009 ήταν ίσως η δυσκολότερη χρονιά για τη μικρή οθόνη, τόσο από πλευράς διαφημιστικής δαπάνης όσο και από πλευράς πραγματικών διαφημιστικών εσόδων, όχι μόνο στη χώρα μας, αλλά και διεθνώς.
ΑΠΟ ΤΗΝ NAFTEMPORIKI.GR
Ειδικότερα, στην Ελλάδα, η μείωση της δαπάνης στην τηλεόραση έφτασε στο 17,08%, διαμορφώνοντας το σχετικό κονδύλι σε επίπεδα σημαντικά χαμηλότερα του 1 δισ. ευρώ (714,7 εκατ. ευρώ για την ακρίβεια).Στη δύσκολη αυτή συγκυρία, οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις προχώρησαν σε εκτεταμένες περικοπές κόστους, αλλά και σε σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ τους, σε μια προσπάθεια να εξασφαλίσουν το μεγαλύτερο μερίδιο από την υφιστάμενη διαφημιστική αγορά.

Κερδισμένοι οι δύο μεγάλοι

Υστερα από μια σειρά δύσκολων ετών, ο Antenna, το 2009, παρά την ύφεση και τον έντονο ανταγωνισμό, παρουσίασε τη μεγαλύτερη αύξηση στο μερίδιό του από τη διαφημιστική πίτα, ενώ παράλληλα διατήρησε τη δεύτερη θέση πίσω από το Mega, που για πολλοστή χρονιά έμεινε στην κορυφή, αποσπώντας τη μερίδα του λέοντος από την τηλεοπτική αγορά.
Συγκεκριμένα, ο Antenna πέτυχε αύξηση του μεριδίου του από τη διαφημιστική πίτα κατά 2,18 ποσοστιαίες μονάδες, απορροφώντας μερίδιο της τάξης του 21,63%. Τo Mega, από την άλλη πλευρά, με μερίδιο 31,65% και οριακή αύξηση της τάξης του 0,23%, κράτησε για μια ακόμη χρονιά τα σκήπτρα της πλέον αποδοτικής τηλεοπτικής επιχείρησης.
Με θετικό πρόσημο κατάφερε να ξεπεράσει τη χρονιά και το Star, το οποίο ενίσχυσε το μερίδιο αγοράς του κατά 0,18%, ανεβάζοντάς το στο 16,62% και αφήνοντας τον Alpha στην τέταρτη θέση με 14,58%.
Το κανάλι της Κάντζας, το οποίο ήταν από τις τηλεοπτικές επιχειρήσεις που την προηγούμενη χρονιά πραγματοποίησε ίσως τις μεγαλύτερες περικοπές, πράγμα που επηρέασε σημαντικά το πρόγραμμά του, έχασε 1,41 ποσοστιαία μονάδα από το μερίδιο αγοράς του και, εάν δεν υπήρχε η ΝΕΤ, θα ήταν το κανάλι με τη μεγαλύτερη συρρίκνωση μεριδίου.
Με θετικό πρόσημο, όσον αφορά στη μεταβολή του μεριδίου διαφήμισης, έκλεισε τη χρονιά και το Alter. Το κανάλι του Περιστερίου απορρόφησε μερίδιο 11,01%, αυξημένο κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες.
Αρνητική χρονιά για ΕΡΤ
Ιδιαίτερα αρνητικά εξελίχθηκε η χρονιά από πλευράς διαφημιστικής απορρόφησης για τα κανάλια της ΕΡΤ
Συνολικά, το μερίδιο των καναλιών του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα από τη διαφήμιση συρρικνώθηκε, το 2009, στο 4,26%, έναντι 6,23% το 2008, παρουσιάζοντας απώλειες 1,97 ποσοστιαίας μονάδας.
Ειδικότερα, όσον αφορά στη ΝΕΤ, το μερίδιό της διαμορφώθηκε στο 3,07%, μειωμένο κατά 1,95 ποσοστιαία μονάδα, στην ΕΤ1 στο 1,12%, ελαφρά μειωμένο κατά 0,02 ποσοστιαία μονάδα, ενώ το μερίδιο της ΕΤ3 παρέμεινε σχετικά σταθερό, με μικρή κάμψη της 0,01 ποσοστιαίας μονάδας, διαμορφούμενο στο 0,06%. Με αύξηση μεριδίου κατά 0,09 ποσοστιαία μονάδα, εξάλλου, έκλεισε, το 2009, το Μακεδονία TV, το οποίο αύξησε το ποσοστό του από τη συνολική διαφημιστική δαπάνη στο 0,24%.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου