Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014

Ο «φτωχούλης» συνταξιούχος Μ. Λιάπης.




Ξεπερνούν τα 3500 ευρώ οι 3 συντάξεις που λαμβάνει ,πως κατοχύρωσε  σύνταξης από τα 45 του στο ταμείο Νομικών. 

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΑΡΓΥΡΟΥ

Νέες εξοργιστικές αποκαλύψεις για την προκλητική στάση του ταξιδευτή-συνταξιούχου υπό χρεοκοπία Μιχάλη Λιάπη φέρνουν σήμερα στη δημοσιότητα τα Παραπολιτικά. Μπορεί ο πρώην υπουργός να επικαλέσθηκε  στους αστυνομικούς την κρίση και τις επιπτώσεις της για να αποφύγει τις συνέπειες των πράξεων του και να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα με τις πλαστές πινακίδες του αυτοκινήτου λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «με έχει αγγίξει και εμένα η κρίση».  Υπονοώντας  ότι ζει με τις πενιχρές αποδοχές του μέσου συνταξιούχου, η πραγματικότητα όμως είναι πολύ διαφορετική. Γεγονός που αποδεικνύει είτε ότι ο μέχρι πριν λίγα χρόνια κορυφαίος υπουργός   αγνοεί παντελώς την οικονομική κατάσταση των συνταξιούχων είτε επίτηδες  προσπάθησε -χρησιμοποιώντας τα γνωστά τεχνάσματα μιας κακοπροαίρετης ομάδας  πολιτικών- να παραπλανήσει τους αστυνομικούς. 

Παρά τις συνεχείς μειώσεις των συντάξεων ο πρώην υπουργός εξακολουθεί να συγκαταλέγεται μεταξύ των 304.825 συνταξιούχων που απολαμβάνουν την παροχή τριών συντάξεων. Παρά τις βίαιες περικοπές το σύνολο των καθαρών αποδοχών του εξακολουθεί να τον κατατάσσει στα συνταξιοδοτικά ρετιρέ ή στους μεγαλοσυνταξιούχους  καθώς παρά την πρωτοφανή κρίση κάθε μήνα μπαίνει στο λογαριασμό του ποσό που ξεπερνά τα 3500 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία Νοεμβρίου από το ενιαίο σύστημα ελέγχου και πληρωμών συντάξεων «Ηλιος» του υπουργείου εργασίας  μόλις 419 τυχεροί μεταξύ των οποίων και ο πρώην υπουργός ξεπερνούν αυτό το ποσό σε μικτές και ακόμη λιγότεροι σε καθαρές αποδοχές.
ΤΟ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΕΞΑΓΟΡΑΣ
Ο Μιχάλης Λιάπης εισπράττει  δύο κύριες συντάξεις. Μια από τη βουλή για την 22ετή θητεία του και μια από το ταμείο νομικών ως δικηγόρος. Οι μικτές αποδοχές της βουλευτικής σύνταξης ανέρχονται στο ποσό των 3779,20 ευρώ μηνιαίως  καθώς ο πρώην υπουργός παίρνει επίδομα συζύγου 35 ευρώ (Σ.Σ. παρότι έχει χωρίσει), επίδομα εξομάλυνσης 262 ευρώ ενώ χάνει από τις  τρεις διαδοχικές μειώσεις  1204,32 ευρώ. Ακόμη από φόρους και λοιπές εισφορές το ποσό των 1018,82 ευρώ. Ετσι από την βουλευτική σύνταξη στο τραπεζικό του λογαριασμό μπαίνουν 1853,06 ευρώ.
Η δεύτερη κύρια σύνταξη είναι από το ταμείο Νομικών μετά την αφαίρεση των παρακρατήσεων, των φόρων και των εισφορών του αποδίδεται το ποσό των 1490 ευρώ ενώ στο σύνολο πρέπει να  προστεθεί και η αντίστοιχη επικουρική σύνταξη. Συνολικά ο πρώην υπουργός Μεταφορών εισπράττει ποσό που ξεπερνά τις 3500 ευρώ.          
Η δεύτερη σύνταξη που εισπράττει από το ταμείο Νομικών ο κ. Λιάπης βασίσθηκε σε ευνοικές διατάξεις νόμου που ψηφίσθηκαν το Σεπτέμβριο του 1995 από την κυβέρνηση του Κώστα Σημίτη όταν στο υπουργείο Εργασίας ήταν ο Γιάννης  Σκουλαρίκης και σύμφωνα με τις οποίες με την συμπλήρωση 20ετίας πραγματικής υπηρεσίας  ήταν δυνατή υπό προυποθέσεις  η εξαγορά των χρόνων που απέμεναν για την απονομή πλήρους σύνταξης. Μάλιστα το ευνοικό πακέτο προέβλεπε και πολλές δόσεις αποπληρωμής  δυνατότητα που εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο όσοι ασφαλισμένοι επωφελήθηκαν και καταργήθηκε τρία χρόνια αργότερα. Ετσι ο τότε βουλευτής και ξάδερφος του υποψήφιου πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή κατοχύρωσε σύνταξη από την προνομιακή ηλικία των 45 ετών όταν λίγα χρόνια μετά το αντίστοιχο όριο «αναρριχήθηκε»  στα 67 έτη για τους υπόλοιπους κοινούς θνητούς.
Συνεπώς εάν τελικά ο συνταξιούχος Μιχάλης Λιάπης παρουσιαστεί στο δικαστήριο την ερχόμενη Δευτέρα 30-12 δεν θα μπορεί να επικαλεστεί αδυναμία πληρωμής λόγω μείωσης εισοδημάτων. Αλλωστε το πολυτελές ταξίδι στη Μαλαισία και η παραμονή  σε  πεντάστερο διεθνές ξενοδοχείο με χρεώσεις από  200 ευρώ τη βραδιά στην περίοδο των εορτών για μία deluxe σουίτα 84 τετραγωνικών μέτρων με δύο μπάνια, τηλεόραση 40 ιντσών, ή την ambassador σουίτα που στοιχίζει 1.500 ευρώ για μία βραδιά  με τζακούζι, σάουνα, δύο μπάνια, τραπεζαρία, πλήρως εξοπλισμένη κουζίνα και θέα στο κέντρο της πόλης έως και την  imperial σουίτα, που κοστίζει  2.300 ευρώ για μία νύχτα σε 330 τετραγωνικά μέτρα, ο καθένας καταλαβαίνει πως το χρηματικό κόστος δεν ήταν ποτέ  πρόβλημα για τον Μιχάλη Λιάπη.
Αλλωστε ακόμη και με αυτή την υψηλή σύνταξη για τα δεδομένα της εποχής μόλις που καλύπτει τα έξοδα για τα αεροπορικά εισιτήρια σε γνωστή εταιρεία του Κατάρ όταν για άλλους συνταξιούχους είναι περίπου το ετήσιο εισόδημα τους.   
ΑΓΝΟΙΑ ΝΟΜΟΥ
Ο Μιχάλης Λιάπης επέλεξε να κυκλοφορεί το θηριώδες τζιπ των 4200 κυβικών εκατοστών  χωρίς νόμιμες πινακίδες, ανασφάλιστο, παραβιάζοντας παράλληλα τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ για τα φιμέ τζάμια και τον κοτσαδόρο ενώ ο ίδιος δεν είχε μαζί του ούτε καν το  δίπλωμα οδήγησης για να «κερδίσει» το κόστος των 4200 ευρώ που έπρεπε να πληρώσει. Αν και υπουργός Μεταφορών στο παρελθόν ο κ. Λιάπης αγνοούσε σημαντικές διατάξεις του νόμου που θα μπορούσαν  να τον γλιτώσουν από τις δικαστικές περιπέτειες που προκάλεσαν την διαγραφή του από τη Νέα Δημοκρατία. Σύμφωνα με  την ΠΟΛ. υπ' αριθμόν 1132, που εκδόθηκε στις 3 Δεκεμβρίου 2003  το υπουργείο Οικονομικών  έχει ορίσει προϋποθέσεις και υποχρεώσεις για τη διαδικασία Προσωρινής χορήγησης Αδειας Κυκλοφορίας.
Έτσι, οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, που έχουν παραδώσει τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους για να γλιτώσουν από τα υψηλά Τέλη κυκλοφορίας, τα υπέρογκα τεκμήρια αλλά και το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης μπορούν να κινήσουν νόμιμα τα οχήματά τους για δύο ημέρες το μήνα, καταβάλλοντας μόλις 3,80 ευρώ. Το μέτρο της ακινησίας είχε θεσπιστεί το 1953 και τροποποιήθηκε με τίτλο "Περί τίτλων κυριότητος, ταξινόμησεως, αδειών κυκλοφορίας και φορολογίας αυτοκινήτων" το 2003. Αρα ο άλλοτε αρμόδιος υπουργός και υπέρμαχος του νόμου (Σ.Σ. για τους άλλους όπως αποδείχθηκε) φαίνεται να αγνοούσε  κομβικές διατάξεις. Με αυτό τον τρόπο, ο ιδιοκτήτης του οχήματος μπορεί να διατηρεί σε καλή κατάσταση τον κινητήρα του οχήματος καθώς είναι γνωστό πως η παρατεταμένη ακινησία καταστρέφει το αυτοκίνητο. Η αποφυγή  ακινησίας του οχήματος είναι και η πρόβλεψη του ίδιου του νόμου.
Αν κάποιος  κάνει χρήση του μέτρου για 24 ημέρες το χρόνο, τότε συνολικά θα καταβάλλει 96 ευρώ αλλά θα έχει γλιτώσει  τέλη κυκλοφορίας, τεκμήρια,  Φόρο πολυτελούς διαβίωσης, αλλά και την ασφάλεια ,που ο κ. Λιάπης δεν είχε επίσης πληρώσει.

Το τραγελαφικό της υπόθεσης είναι ότι οι ρυθμίσεις αυτές ψηφίσθηκαν  τέσσερις μόλις μήνες πριν ο Μιχάλης Λιάπης αναλάβει την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών στην πρώτη κυβέρνηση Καραμανλή.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου