Τρίτη 28 Σεπτεμβρίου 2010

ΤΑ ΝΕΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Αυξημένα τέλη κυκλοφορίας από 20 ως 88 ευρώ θα κληθούν να πληρώσουν για το 2011 περίπου 1.600.000 ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων που τέθηκαν σε κυκλοφορία την τελευταία πενταετία...
Αντίθετα, περισσότεροι από 3.200.000 ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων (άνω της πενταετίας) θα καταβάλουν μειωμένα τέλη κυκλοφορίας από 12 ως 330 ευρώ (για τα πολύ μεγάλου κυβισμού), ανάλογα με τον κινητήρα του οχήματος.
Το υπουργείο Οικονομικών έναν χρόνο μετά την εφαρμογή των λεγόμενων «πράσινων τελών» καταργεί τα τέλη κυκλοφορίας που προέκυπταν από συνδυασμό παλαιότητας και κυβισμού και πλέον θα βασίζονται αποκλειστικά και μόνο στον κυλινδρισμό του κινητήρα του οχήματος.Μάλιστα, για πρώτη φορά διευρύνονται οι κατηγορίες βάσει των κυβικών, ώστε να είναι πιο αντιπροσωπευτικά τα τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τον κινητήρα του οχήματος. Αυτά ισχύουν για τα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν ως το τέλος του 2010, αφού όσα οχήματα κυκλοφορήσουν από το νέο έτος θα επιβαρύνονται πλέον με τέλη κυκλοφορίας που θα βασίζονται στις εκπομπές ρύπων των οχημάτων, ανεξαρτήτως κινητήρα. Αυτό το σύστημα θεωρείται αρκετά πιο δίκαιο, διότι όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς επιβαρύνει λιγότερο το περιβάλλον ένα αυτοκίνητο 1.400κυβικών εκατοστών με ατμοσφαιρικό κινητήρα και περισσότερο το ίδιο όχημα με κινητήρα τούρμπο, ιδιαίτερα όταν ο ιδιοκτήτης του πατάει το γκάζι πέρα από το συνηθισμένο.Στην ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Η κυβέρνηση, αναγνωρίζοντας τα προβλήματα και τις ενστάσεις των πολιτών σε σχέση με την εφαρμογή του πλαισίου υπολογισμού των τελών για το 2010, δεσμεύθηκε να προβεί σε βελτιώσεις και σημαντικές ελαφρύνσεις. Με το νέο απλοποιημένο πλαίσιο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, αναιρούνται οι τέσσερις διαφορετικές κλάσεις ταξινόμησης και οδηγεί σε μείωση των τελών κυκλοφορίας για 3,2 εκατομμύριακατόχους αυτοκινήτων» .Για την αναμόρφωση του πλαισίου συστήθηκε Διυπουργική Επιτροπή και συνεκτιμώντας τις προτάσεις της το νέο σύστημα τελών κυκλοφορίας του 2011 έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
1. Την κατάργηση του κριτηρίου της παλαιότητας. Για όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα που θα έχουν ταξινομηθεί ως και τις 31.12.2010 (και για τις μοτοσικλέτες, ασχέτως ημερομηνίας ταξινόμησης) θεσπίζεται ενιαία κλίμακα υπολογισμού με βάση τον κυβισμό του κινητήρα τους.
2. Την υιοθέτηση του κριτηρίου του κυβισμού αλλά με πιο αναλογικό τρόπο. Δημιουργείται πιο δίκαιη και αναλογική κλίμακα τελών κυκλοφορίας με την προσθήκη νέων κλιμακίων κυβισμού, προκειμένου το σύστημα να γίνει πιο αποτελεσματικό και να ανταποκριθεί περισσότερο στις συνθήκες της αγοράς, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια.
3. Την ενσωμάτωση του χωριστού ειδικού φόρου μεγάλου κυβισμού στα τέλη. Πρόκειται για τον ειδικό φόρο μεγάλου κυλινδρισμού κινητήρα για όλα τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες άνω των 1.929 κ.εκ., που είχε προβλεφθεί με τον Ν. 3775/2009.Τα τέλη κυκλοφορίας 2011 συμπεριλαμβάνουν τον τυχόν ειδικό φόρο οχημάτων μεγάλου κυβισμού.
Από τη σύγκριση των τελών του 2011 σε σχέση με τα τέλη του 2010 προκύπτει ότι περισσότεροι από 3.180.000 κάτοχοι αυτοκινήτων και μοτοσικλετών έχουν μείωση από 12 ως 330 ευρώ (το 65% του συνόλου), ενώ οι υπόλοιποι έχουν αύξηση που κυμαίνεται από 16 ως 88 ευρώ ετησίως. Μεγαλύτερη αναλογικά μείωση έχουν τα μικρής και μεσαίας κατηγορίας αυτοκίνητα.
Οσον αφορά τα υπόλοιπα οχήματα (φορτηγά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης, λεωφορεία κτλ.), θα υπάρχει αύξηση κατά μέσο όρο 10% σε σχέση με το 2010. Σημειώνεται ότι τα εν λόγω τέλη δεν έχουν αυξηθεί από το 2009.


Κριτήριο οι εκπομπές διοξειδίου από το 2011
Τα τέλη κυκλοφορίας όλων των επιβατικών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων που θα ταξινομηθούν για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1ης Ιανουαρίου 2011 και μετά συνδέονται αποκλειστικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα του κάθε οχήματος (γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο). Η σύνδεση αυτή ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα ασχέτως τεχνολογίας (βενζινοκίνητα, υβριδικά, πετρελαιοκίνητα κτλ.). Αυτό εκτιμάται ότι θα έχει ως αποτέλεσμα τη στροφή των καταναλωτών σε πιο «καθαρής τεχνολογίας» οχήματα με αντίστοιχες θετικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Τα περισσότερα κράτημέλη της ΕΕ έχουν ήδη εισαγάγει φορολογικό σύστημα αυτοκινήτων (τέλη κυκλοφορίας και τέλη ταξινόμησης) που συνδέεται ολικώς ή μερικώς με τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα (CΟ2).Είναι χαρακτηριστικό ότι με τη νέα κλίμακα τα τέλη κυκλοφορίας μειώνονται περαιτέρω για μεγάλο αριθμό οχημάτων τα οποία ενσωματώνουν «καθαρές τεχνολογίες». Αντίθετα, τα τέλη αυξάνονται για όλα εκείνα τα αυτοκίνητα των οποίων οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι υψηλές.
ΑΠΟ ΤΟ ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου